Większość poradników związanych z ćwiczeniami na wzmocnienie mięśni kegla kierowanych jest do kobiet. Nic więc dziwnego, że mężczyźni nawet nie zdają sobie sprawy z tego, że w ich przypadku również warto zainteresować się tym tematem.

Osłabiona erekcja – przyczyny

Przede wszystkim należy zrozumieć, że osłabiona erekcja może mieć związek ze słabymi mięśniami dnia miednicy. Ze względu na to, jak łatwo można ćwiczyć mięśnie kegla w domowych warunkach, warto wypróbować kilka technik i dać sobie szansę na intensywniejszy orgazm i lepszą kontrolę nad wytryskiem. Zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn, regularne ćwiczenie mięśni kegla przekłada się na zwiększenie doznań seksualnych.

Ćwiczenia mięśni Kegla

Twórcą ćwiczeń był Arnold Kegel (od jego nazwiska pochodzi zresztą nazwa), który zauważył, że tego typu treningi korzystnie wpływają na jakość seksu. Początkowo jednak ćwiczenia zostały opracowane z myślą o kobietach. Z czasem natomiast zaobserwowano, że występują one również u mężczyzn. W przypadku panów mięśnie kegla składają się z prążkowanej tkanki i występują w miejscu pomiędzy kością ogonową a kością łonową. Najważniejszą rzeczą przy wykonywaniu ćwiczeń kegla jest regularność. Tylko wtedy będzie można uzyskać oczekiwane efekty. Samo ćwiczenie jest natomiast bardzo proste i nie wymaga stosowania dodatkowych przyrządów. W dodatku można je wykonywać zarówno w domu, jak i pracy, gdyż chodzi o zaciskanie i rozluźnianie mięśni odpowiedzialnych za wstrzymywanie moczu. Podczas jednej sesji ćwiczeń najlepiej jest wykonać od dziesięciu do dwudziestu powtórzeń w trzech seriach. Nie jest to oczywiście jedyny sposób, więc każdy mężczyzna może znaleźć dla siebie taki trening mięśni kegla, który będzie dla niego najbardziej komfortowy.