Sposób odżywiania wpływa nie tylko na nasze ogóle samopoczucie i sprawność, ale ma również znaczenie w sferze seksualnej. Co zatem warto jeść, a czego lepiej unikać?

 

  1. Jak dieta wpływa na potencję?
  2. Co warto jeść
  3. Czego lepiej unikać

 

Jak dieta wpływa na potencję?

To, w jaki sposób się odżywiamy ma bardzo duży wpływ na cały nasz organizm. Od diety zależy nasza sylwetka, poziom energii w ciągu dnia, ale również i zdrowie. Jeżeli dbamy o regularne i w miarę zdrowe posiłki zmniejszamy ryzyko wystąpienia różnych chorób, jak na przykład miażdżyca czy cukrzyca, które mają znaczący wpływ także na sprawność seksualną. Kluczem do udanego życia erotycznego jest zbilansowana, bogata w produkty każdej grupy dieta – i ta zasada dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Inaczej może być gdy już jesteśmy na coś chorzy, np. mamy problemy z hormonami. W takiej sytuacji warto poradzić się zawodowego dietetyka.

 

Co warto jeść

Dieta wspomagająca sprawność seksualną powinna być przede wszystkim urozmaicona. Warto jeść ryby, orzechy, pełnoziarniste wyroby jak pieczywo czy makaron, dobrej jakości mięso, najlepiej drób, wysokiej klasy wołowinę i inne chudsze odmiany. Do tego nie powinniśmy zapominać o odpowiedniej ilości warzyw, ziaren i pestek, z których organizm będzie czerpał niezbędne witaminy i inne mikroelementy. Zamiast sztucznych słodyczy warto za to wybrać owoce.

 

Czego lepiej unikać

Zasada zdrowego żywienia jest w zasadzie bardzo prosta – im bardziej przetworzoną żywność pożywamy, tym gorzej dla nas. Jeżeli więc chcemy być zdrowi i sprawni, musimy odstawić gotowe obiady, dania typu fast food, słone i słodkie przekąski, gazowane i słodzone napoje i wszystkie inne im podobne produkty. Warto za to raz na jakiś czas zjeść czekoladę, choć gorzką – im słodszą wybierzemy, tym więcej zbędnego cukru znajdzie się w naszym organizmie.