Zanim zdecydujesz się sięgnąć po preparaty na potencję, zacznij od upewnienia się, że dostarczasz swojemu organizmowi niezbędną dawkę witamin. Poniżej znajdziesz listę tych, które mają największy wpływ na potencję i powinny być regularnie spożywane przez mężczyzn.

Niedobór witamin i składników odżywczych

Brak witaminy D może przełożyć się na osłabienie produkcji testosteronu. Według niektórych badań jej niedobór zwiększa ryzyko zaburzeń nawet o 40%. Dodatkowo negatywnie wpływa na produkcję wolnych rodników, co zmniejsza ilość tlenku azotu. Ten natomiast odgrywa kluczową rolę w procesie erekcji. Najprostszym sposobem na dostarczenie organizmowi niezbędnej dawki witaminy D jest regularne wychodzenie na świeże powietrze (przynajmniej przez 15 minut dziennie podczas słonecznych dni).

Kolejną istotną witaminą jest witamina E, która pozwala mężczyznom cieszyć się dobrym zdrowiem, a dodatkowo wpływa korzystnie na syntezę płciowych hormonów. Witamina E jest również potrzebna dla prawidłowego wchłaniania innych witamin (między innymi A, B i C). Źródłem tej witaminy są między innymi orzechy, tłuste ryby, słonecznik oraz ziarna zbóż.

Jeżeli chcesz mieć pewność, że zapewniasz sobie wszystkie zalecane witaminy, nie zapomnij o tych z grupy B. Niedobór Tiaminy może w skrajnych przypadkach prowadzić do bezpłodności. Mężczyźni, u których występuje prawidłowy poziom witamin z grupy B, nie muszą się martwić o poziom ryboflawiny, która wpływa na przekazywanie impulsów niezbędnych do uzyskania erekcji. Źródłem witamin z grupy B są między innymi produkty pełnoziarniste, ryby, wieprzowina oraz szparagi.

Pamiętaj, że pozytywne efekty związane ze stosowania preparatów witaminowych wystąpią dopiero po pewnym czasie. Jeżeli natomiast zależy ci na tym, aby od razu uzyskać mocną erekcję, sprawdź środki na potencję, czego najlepszym przykładem jest kamagra.